piatok, marca 23

Dátum

Prečo si ženy pamätajú všetky sprosté dátumy?
Najmä tie bolestivé.
Masochizmus predurčený prírodou?
Za prvotný hriech?

Dnes má narodeniny.
Predvčerom to boli dva roky odkedy som mu posledný krát zaspala v náručí.
Bolo to po tom, čo som mu povedala, že už nevydržím necítiť jeho lásku a postupne mrznúť v tom chlade, ktorý z neho sálal.
...remembering that night...
Ráno som sa zbalila a ...

Marec je plný všakovakých dátumov tohoto druhu.
Poberaj sa starec.
Poberaj sa chorá láska.
Báj báj.

Dnes.
Spomenula som si.
Nebolí to už.
Ale spomenula som si.
Na čo si v hlave držím kalendár niečoho, čo už neexistuje?
Nechápem.
Kto to tak vymyslel?
Niekedy by som chcela byť muž.

Nuž, tak ale keď som si už spomenula, tak: Veľa šťastia, lásky, rozumu...lásky.
Želám jemu.
A aj sebe.

Ide na mňa jar. Dnes som dlho cestovala električkou. Skoro na kraj sveta. Pozerala som von oknom. Narátala som pätnásť sympaťákov, čo šli okolo a myslela na tvoje ruky. Vravím, jar na mňa ide. Lýtka za zapaľujú, telá sa odhaľujú. Alebo opačne?

Kašlať na dátumy.
Kašlať na kalendáre.
Jediný dôležitý údaj v nich je, že po dnešku príde zajtrajšok a ten bude krásny.
Yesterday, all my troubles seem so far away.

Dnes je 23.marca a ja som pokojná ako už dávno nie.
To upratovanie predjarné sa zjavne neminulo účinku.
Moje oči sú čisté.
Môj stôl tiež.

Teraz sa už len šuchnúť pod perinku.
Veď vieš.
Čakám ťa...

Budem ťa zvádzať.
Nezbedne.
Žiadostivo.
A ty sa necháš omotať pavučinkami snov.
Ale nespútajú ťa.
Skôr naopak.
Sme takí.
Obaja.

Nenechaj ma zaspať.
Nedovoľ mi premýšľať.
Dotýkaj sa.
Rozprávaj.
Hraj sa.
Hladkaj.
Štekli.
Objímaj.
Škrabkaj.
Vychutnávaj.
A ja budem robiť to isté.

...keď pôžitkár stretne pôžitkára.
Malé čriepky šťastia, z ktorých chcem poskladať život.

A snáď si potom do nezmazateľného kalendára zaznamenám ďalší významný dátum s nálepkou: Hriešne dobré.

13 komentárov:

dievčatko s dáždnikom povedal(a)...

dátumy...

Jasper povedal(a)...

zlý hormón, jasper, zlý!

germa povedal(a)...

tento dátum si zapamätám - dátum nového zasnívaného zrodu:)

April povedal(a)...

Ja si datumy nepamatam. Ale neviem ci je to prave dobre, kedze si nepamatam ani tie podstatne.

Anonymný povedal(a)...

hmmm....stastny to muz, co s pozitkom vychutnava tvoju naklonnost.... pod perinkou :)))

-- kamikatze -- povedal(a)...

muy bonito...

e todo me parece bonito...
Bonita mañana
bonito lugar
bonita la cama
qué bien se ve el mar
bonito es el día
y acaba de empezar bonita la vida
respira, respira, respira...

:)

Anonymný povedal(a)...

pre mňa najkrajší Tvoj post.

lizardik povedal(a)...

hmmmm, veľmi pekné, také smutnoveselé, asi ako dnešný deň, taký uprašaný a predsa už jarný, aspoň podľa kalendára, to tie dátumy, asi navždy si budem pamätať dva dátumy, veľmi blízke v kalendári a veľmi vzdialené vo význame, vo význame pre mňa
prvý - 6.9.1997 - dátum kedy som ju získal
druhý 12.8.2006 - dátum kedy sa mi stratila, navždy,
ale tak ako zajtra určite príde nový deň, tak aj ku mne prišli nové dátumu, s novým nádejnejším, lepším, krajším posolstvom . . .

Pustovníčka povedal(a)...

Ach tie datumy, ach ta pamat ....

Zasnívaná povedal(a)...

gwu: svine.

jasper: netreba ich krotit, jar je tu ;)

germa: hihi, o rok to pojdeme oslavit? ;)

Zasnívaná povedal(a)...

april: nahadzat do mobilu s pripomienkami odporucam :)

yoss: ten co si vie moju naklonnost vychutnat s pozitkom a nebrani sa jej a rovnako dovoli mne vychutnavat jeho naklonnost sa urzite nakazi mojim stastim a preto by mohol byt stastny... tak sa ho spytam...;)

Zasnívaná povedal(a)...

kamikatze: muy bonito! gracias, chica ;)

veronika: cervenam sa a ...dakujem :)

lizardik: ja verim, ze pride cas, kedy si v tieto datumy na nu ani nespomenies, pretoze budes niekde inde...v zivote naplnenom niekym inym...:)

pustovnicka: veru, ach...pamat je mrcha zla niekedy.

Anonymný povedal(a)...

hmmm hriesne dobre citanie
:o) este ze ta mam,ja si kladiem v mysli tie iste otazky, ktore Ty mila zasnivana volas do eteru... ;o)