streda, mája 2

Maska




Spln páli môj pohľad tak, že sa z živej modrej stáva mŕtva chladná oceľová.
Nemyslieť mi dopraje pár smradľavých poldecákov. Na nanosekundu.
(Viem, úbohé.)
Čistý strhujúci hlad ma pod ťažký pomník neohláseného„zbohom“ schová.
Nutného. Vynúteného.
Ním?
Ňou?
Mnou!

A potom ma nemilosrdne ťaží a nedovolí naplniť pľúca novým sviežim nezadaným vzduchom. Zavolám niekomu so sexi hlasom, radšej než by som potláčala chuť na zakázané jablko. Ukáže mi, že uspokojiť sa s dobrým málom a málom dobrého, nemusí byť vždy tá horšia voľba. Nie horšia, ale ani dobrá.

Chcieť viac neuveriteľne bolí.
Dajte mi sedatíva!
Ukrižujte ma až potom.
Po kolená ponorila som sa do hnoja.
Skromnosť a zle hraná trpezlivosť. Špinavá falošná čistota.
Moja.
Do pavučín vlastnej precitlivenej slabosti sa sama dobrovoľne zamotávam.
Veď ide len o hmyz nasadený do hlavy niekým iným. Pre tento krát.
(Tvárim sa, že tomu verím. Ten chrobák má celkom tvrdé krovky. Zlyhávam.)
Uvidíme sa nabudúce.
Recidíva.

Doteraz som hrala hluchého slepca bez svedomia. Oskara celkom isto nedostanem.
Dnes skladám masku. Nastavím aj druhé líce srdca.
(Či čo mi to tak divne buchoce v hrudi.)
A potom sa poprechádzam po blatistom dne.
Len pár kilometrov.
A sama v sebe prebúdzam doteraz neexistujúcu vinu. Dráždim spiaceho draka v jaskyni.
Pýtam si facku.
Alebo rovno zabodnúť dlhú ostrú nablýskanú čepeľ a otočiť ňou. Pätnásť krát.

Zajtra ju znovu založím (tú istú škrabošku, alebo radšej nejakú inú?).
Tak ako včera a aj pre mesiacom.
Masochistka.
Alibistka.

21 komentárov:

Jaro Zacko povedal(a)...

vsetci zijeme pod maskami.. keby sme ukazali, co je pod nimi, je to ukazka slabosti.. slabost sa netoleruje..

vila. ty si podla mna vesela aj bez skrabosky, len mas ted zly cas.. to prejde :).

a to vravim ja.. Mr. Jarna Depka :)

Anonymný povedal(a)...

moje srdiecko tazko mi je po tomto poste, vsetko bude v poriadku, uvidis. trust me ;)

lota povedal(a)...

masku zlozit a skusit preckat tu burku bez nej. Risk je zisk - nech Ti vietor oslaha tvar, nech maju usta viac priestoru na slova a nech Ti je vidno do oci...
Ja by som sla bez masky.-) A drzim palec...

Zasnívaná povedal(a)...

revo: slabost sa netoleruje, tak sa vsetci hrame na silakov a zaroven sa bojime tych, ktorych za tych silakov povazujeme. nie je to paradoxne?

kazdy ma zly cas niekedy...a tento moje je taky divny. ani vyslovene zly, ani dobry, len niektore veci sa vtvijaju inak, ako som predpokladala.

v: verim ti. je mi to jasne. len ventilujem :)

lotka: trochu sa bojim, aby mi ten vietor namiesto masky nestrhol aj kozu z tvare a zo mna by zostala len vyschnuta ohlodana lebka...to by som nechcela. risk je sice zisk, ale niekedy moze znamenat aj stratu. len to, do akej miery je ziskom, alebo stratou zistime vacsinou az potom...
niekedy som dobrodruh a skladam masku a robim spontanne veci nehladiac na mozne dosledky. ale cim som starsia, tym to robim menej a menim sa na ustrachane cudo, ktore sa boji bolesti :(
dakujem.

Anonymný povedal(a)...

hm...velmi smutne, velmi silne, velmi obnazene...

dievčatko s dáždnikom povedal(a)...

mám pocit, že som ešte nikdy tak presne nerozumela slovám iných, ako rozumiem teraz.

nosíme nenávidené masky, chceme ich odhodiť, ale máme z toho strach, kto začne? ja? ty?...
raz to jeden z nás urobiť musí, alebo...

GaMa.d7 povedal(a)...

...ja osobne sa odhodit masku bojim pred svetom... lebo svet je zly

(ale inak revo povedal vsetko aj za mna)

zazracnica povedal(a)...

moja:)

Zasnívaná povedal(a)...

ostrovanka: presne tak som sa citila, ked som to pisala. obnazene.

gwu: alebo aj nie. pretoze, tak ako som napisala lotke, niekedy tym mozeme stratit viac, ako ziskat a my sa bojime strat.

gama.d7: aj ja sa bojim. velmi.

Jasper povedal(a)...

Úprimnosť bolí. A niekedy najmä tá, v ktorej priznávaš chyby sám sebe.

Je to očista. A nijak inak sa to dosiahnuť asi nedá.

Lilith povedal(a)...

Treba si najst utociska, kde sme chraneni pred vetrom a mozme odlozit masku bez strachu zo zranenia... Existuju, som si ista, sama mam zopar...

Zasnívaná povedal(a)...

jasper: ano, priznavanie a skladanie masky samej pred sebou je tazsie, ako pred ostatnymi.

lilith: aj ja mam takych utocisk par. a vazim si ich. ale aj pri nich sa niekedy bojim odhalit uplne. bojim sa, ze nepochopia, ze budu sudit a rozdavat rady, ktore sa lahko davaju, ked je clovek mimo situacie a nema zainteresovane city (akehokolvek druhu).

Anonymný povedal(a)...

vilka, ja si myslim, majme si svoje masky. ono je to nieco ako sal cez tvar ked fuka ladovy severak. len nesmieme dovolit aby nam prirastli k tvari, aby sa vstrebali do pokozky. nechajme si svoje masky, ale ucme sa ako ich davat dole...

Zasnívaná povedal(a)...

alix: v niecom mas velku velku pravdu. uplneobnazeni by sme zomreli na najbolestivejsie omrzliny...

femma povedal(a)...

...chodím sem každý deň, čítam a obdivujem!!!

Zasnívaná povedal(a)...

femma: dakujem, neviem, co ine povedat. mozno len, ze ked cloveka nieco tazi, a da to von, tak to z tych slov aj citit. a ak citis, co som chcela povedat, obdivujem aj ja teba. je to vzacne :)

Anonymný povedal(a)...

aach...nezmozem sa naviac....ako keby si mi pisala z duse...presne takto sa citim...presne s tym bojujem

Zasnívaná povedal(a)...

arwen: a da sa ten boj vyhrat?

Anonymný povedal(a)...

vilka, tak daleko som sa este nedostala.....ale bojujem..tak snad...

Anonymný povedal(a)...

a..dakujem za tento post...dodala si mi odvahu k napisaniu..aspon k zaciatku....cohosi velmi bolaveho

Zasnívaná povedal(a)...

arwen: bojujeme viaceri a verim, ze ked aj nevyhrame, aspon sa k vitazstvu a priblizime a skonci to remizou. nedakuj a pis. dat zo seba nieco co boli mne osobne velmi pomaha. tak snad aj tebe pomoze.