pondelok, februára 26

Lebo...



Štvrtok ráno. Otváram e-mailovú schránku s očakávaním množstva spamu a niekoľkých osobných jednovetových útržkov životov mojich kamarátov a známych. Jeden je od teba. Nezvyk, väčšinou komunikujeme inak. Píšeš:

Počuj kočka,

stavím sa že dnes vyzeráš neodolateľne a som si viac ako istý, že zajtra tomu nebude inak a preto som sa rozhodol, že Tvoju rozkošnú riťku zoberiem do kina Charlies - 18:15 - Dobrú noc a veľa šťastia .Prajem príjemný deň.

A veruže aj je príjemný. Celý deň som sa usmievam ako hlupáčik. V práci ma dokonca obvinia, že som zaľúbená. Nie som. Ale ty ma vieš vždy neuveriteľne potešiť práve vtedy, keď to najviac potrebujem. Buď máš šiesty zmysel, alebo medzi nami naozaj funguje telepatia. Ako keď si ráno po príchode do práce naraz napíšeme: „Dobré ránko.“

Piatok začínam skoro ráno v práci, ale nevadí mi to, teším sa na večer, na kino, na teba.
Vieš prečo?

Lebo s tebou som sama sebou. Nemusím sa strážiť, nebojím sa, že si niečo zle vysvetlíš.
Lebo sa nebojíš dávať a ja sa nebojím brať a dávať naspäť.
Lebo s tebou mi je dobre.
Lebo mi vieš dôveryhodne polichotiť, ale viem, že ma nechceš dostať do postele.
Lebo s tebou sa dá rozprávať o umení, o hudbe, o filmoch, o knihách, o láske, o sexe, o priateľstve.


Lebo s tebou môžem ísť do čajovne, na jazzový koncert, do krčmy na borovičku, ale aj do baru na miešané drinky.
Lebo sa s tebou veľa smejem.
Lebo s tebou nie je trápne mlčať.
Lebo sa na nič nehráš.
Lebo ma rozkokošene capneš podpivníkom po čele a potom sa tváriš, že je to normálne.
Lebo ti verím.


Lebo sme na rovnakej vlnovej dĺžke.
Lebo nevytyčuješ hranice a vzápätí ich neporušuješ. Netreba slová, všetko je jasné.
Lebo keď mi sľúbiš, že mi požičiaš jeden film, tak mi prinesieš štyri také, ktoré by sa mi mohli páčiť. Len tak.
Lebo neodvrátiš tvár, keď mi je smutno a nie som zábavná.


Lebo vieš, kedy ma máš objať, nič z toho nevyvodzuješ a nič za to nečakáš.
Lebo sa nebojíš ma poštekliť a v štýlovom podniku mi len tak medzi rečou rozopnúť podprsenku a potom ju po tričkom desať minút s rehotom zapínať. A aj preto, lebo ma potom nezačneš presviedčať, že to nič neznamená. Veď ja viem. Sranda. Zábava. Netreba to kaziť zbytočnými vysvetleniami.


Lebo mi zavoláš taxík a hneď ako z neho vystúpim a chcem ti zavolať a poďakovať za pekný večer, tak ma predbehneš a zavoláš prvý.
Lebo jeden priateľ ako ty, je viac ako balík tých frajerov, čo sa snažia pomútiť mi hlavu.
Lebo som šťastná, že si s ňou šťastný. Úprimne.


Vďaka tebe som sa v sobotu budím síce s bolehlavom a fyzicky rozbitá, ale v takej psychickej pohode, ako už dávno nie.

A aj pre toto všetko som rada, že miluješ inú. Keby si ju nemal, nebolo by to takéto. Viem to. A ja to práve takéto chcem. Chcem, aby si to vedel. Možno to vyznie pateticky, precitlivelo a zbytočne sentimentálne, ale nech.

Ďakujem.

24 komentárov:

germa povedal(a)...

ejha, tak tomuto hovorím kamarát do deště... buď šťastná,že existuje

dievčatko s dáždnikom povedal(a)...

dobré víla, dobré...

lizardik povedal(a)...

veru, veru, aj ja by som chcel takéto kamaráta :-D, kde si kúpila? poradíš?

sas povedal(a)...

fiha, tak takeho kamarata ti zavidim... ale zelam :)

ostrovanka povedal(a)...

aj ja xcem !!!!
ale nie toho tvojho, toho ti zelam, ale takeho mojho...

Pustovníčka povedal(a)...

To je fakt realita alebo len snivanie? :-))))

Zasnívaná povedal(a)...

germa: som velmi stastna, ze existuje. objavil sa, ked som ho najmenej cakala...a je tu odvtedy a dufam,ze dlho bude.

gwu: dik, girl, dik...

lizardik: to nekupis, to je zivot...

Zasnívaná povedal(a)...

sasanka: aj ja si zavidim. a prajem kazdemu...

ostrovanka: hm, tak tu ti asi nepomozem :(

pustovnicka: to nevysnivam...to je zivot ;) parafrazovanie mi dnes ide. on existuje, a ani slovo nie je vymyslene...

Ja povedal(a)...

ja sa len usmievam :)

lota povedal(a)...

Bohovsky napisane a nepochybujem, ze to tak je. Aj ten zaver. Straz si ho. Mierne od tela. Lebo inak "zhori vsetko so mas" .-)

zazracnica povedal(a)...

vilka
tak toto. ja byt nim asi ti ku kinu kupim aj kyticu ruzi:D

Zasnívaná povedal(a)...

kamikatze: usmev ti svedci...:)

lotka: fiha, dakujem :) strazim si ho a drzim si ho dost blizko a predsa dost daleko. nechcem, aby sme zhoreli ;)

veronika: mne stacilo, ze to vymyslel, prisiel nacas a kupil mi kolu :) a ze je to skvely priatel :) myslim,ze viac skutocne netreba:) ale vdaka

April povedal(a)...

Keby si to nebola ty, tak ti to neverim. Je to prilis krasne. Asi sa budem opakovat, ale davas ludom nadej :)

swarovski povedal(a)...

len nepokaz status nedosiahnutelneho... pokazilo by ti to sen...

Zasnívaná povedal(a)...

april: nadej, ze najdu naozajstneho kamarata? :) bavila som sa nim o tom, ako velmi si ho vazim za to, aky je. on mi povedal, ze ved to je normalne. ano, je to normalne. aj pre mna je to normalne. ja to len teraz vnimam znasobene, pretoze som nemala velmi dobre dni v poslednom case a on tu bol, ked bolo treba. a rozveselil ma. stacilo malicko. a tiez mam s cim porovnavat... a ono takto by to malo byt, ale bohuzial casto nie je. a ten pocit, ako dobre mi bolo s nim teraz naposledy uplne vystihol to, preco sa oplati zit a uzivat si prijemne momenty.

swarovski: necitim potrebu na neho dosiahnut. takto je to skvele. ale na druhej strane, sny su skvele...ale este lepsie su, ked sa stanu realitou.

Anonymný povedal(a)...

...mam zameskane tvoje krasne clanky,fakt ti to pise paradne :o)krasne sa to citalo,je to poklad takyto priatel.Ty si stastny clovek,straz si svoj pokladik a piiiis ;o)

Zasnívaná povedal(a)...

pralinka: vitaj u mna, som rada, ze sa ti tu paci, cit sa ako doma :)) ano, on je poklad a ja mam obrovske stastie :) pisem;)!!

Anonymný povedal(a)...

hej, hej, je to krásne a veľmi ti želám, aby ešte dlho bol, trebárs aj naveky

Anonymný povedal(a)...

Aj ja ďakujem. :-)

Zasnívaná povedal(a)...

hroshica: :) dakujem

anonym: :)

Zlatovláska povedal(a)...

nie je to vôbec sentimentálne. je to nádherná realita, ktorú ti ostatní môžu len závidieť. chráň si ju.

motýľ povedal(a)...

velmi pekne :)

maxim povedal(a)...

Prečítal som to trikrát...prečo?
Lebo sa mi to páčilo....

Zasnívaná povedal(a)...

zlatovlaska: vazim si ho a chranim :) nedam nikomu ;)))

motylik: :) dakujem.

maxim: vitajte majstre :) velmi ma tesi, ze sa ti to pacilo. preco? lebo! ;)