nedeľa, marca 4

Jarné upratovanie


Ten pocit ako keď pozerám na odchádzajúcu električku, v okne sa namiesto mojej odráža moja tvár a zrazu sa zmení na masku, bielu, bez výrazných čŕt. Cítim oslobodzujúce prázdno. Zostala len tá maska. Hodím ju o zem a to, čo z nej zostalo a nerozmlátilo sa na prach rozdupem bosou nohou. Nevadí, že potom krváca. Rany sa zahoja a pripomenú mi to už len maličké jazvy.

...blablablaaaaa. Strašne sebaľútostná kvázikrutotrpiteľská hovadina. Blbosť. Zmazať!

Bzzzzz...Dnes trošku nevílovsky, schematicky.

Prichádza jarné upratovanie. Plán pozostáva z desiatich hlavných bodov:

  1. Utrieť prach aj z najskrytejších zákutí!

  2. Vyhodiť odčerpávače energie (rozumej všetky nepotrebné haraburdy, ktoré len zaberajú miesto, nepotrebujem ich a zavadzajú, keď hľadám niečo skutočne potrebné)!

  3. Vyvetrať a vymazať všetky vône minulosti! Prídu nové. Krajšie. Lepšie. Kvalitnejšie. Nová sezóna, nová móda, nová sviežosť.

  4. Vyprať všetko, čo sa vyprať dá, najlepšie aj pamäť (zbytočne zaťažuje)!

  5. Naozaj naplniť bod č.2. To, čo doteraz nefungovalo už fungovať nezačne. Nekompromisne do koša! Menej je viac. Ale vážne!

  6. Umyť okná, aby som videla prichádzajúcu farebnú jar v tých správnych žiarivých farbách a nie skreslenú zimnou špinou a ľahkými depkami z nedostatku slnka a tepla!

  7. Skontrolovať, či pod posteľou nezostal nejaký (zlo)duch záškodník, čo vylezie, keď to bude najmenej vhodné!

  8. Vyspať sa zo všetkých bolehlavov a kocovín a znovu poriadne naplno zhlboka dýchať!

  9. Viac sa usmievať, objímať, bozkávať, nebáťsa ľúbiť, dúfať, snívať, znovu žiariť!

  10. A teraz už len užívať tú čistotu...

20 komentárov:

umbrella povedal(a)...

víla, s bodom tri nemôžem súhlasiť...

ostatné sú presné.

tie vône si ale uchovám, archivujem, ani neviem prečo, nedokážem sa ich zbaviť :o)

Zasnívaná povedal(a)...

gwu: dnes som radikalna :) aj ked skor som myslela tie vone vymazat z pritomnosti, nie zo spomienok...ale ked schematicky, tak schematicky :)

Pustovníčka povedal(a)...

Jojoj, aj ja by som take jarne upratovanie potrebovala ... Hm, hoci som dnes vyprala, vyvetrala a vyhodila par zbytocnosti :-))))

swarovski povedal(a)...

hm, co spravi trosku slniecka? :)

Anonymný povedal(a)...

hmm :) chceš požičať metlu a prachovku? ale pozor, aby si neupratala tak dôkladne, že Ti bude za niektorými zrniečkami smutno...:) (ešte že viem ako to myslíš, tak smelo do toho, ale opatrne)

Zasnívaná povedal(a)...

pustovnicka: dobry zaciatok...na to, aby si mohla zacat robit poriadok v dusi, mozes zacat robenim poriadku v byte ;)

swarovski: myslis, ze je to slnieckom...?

matilda: neboj sa o mna :) som opatrna a ked nie som, tak si nabijem hubu, ale prezijem ;))

motýľ povedal(a)...

Body 7 a 8 sú :) inak suhlasim

lizardik povedal(a)...

hmmm, veru nad tým sa treba zamyslieť, je čas poupratovať si nielen bytík :-), som rád, že sa do toho púšťaš, s čistým bytom a čistou mysľou sa žije lepší život, nenechaj sa trápiť niečím čo nestojí za to :-)

germa povedal(a)...

jasné, blíži sa najsamlepšejší mesiac roka APRÍL :)

Anonymný povedal(a)...

ahojcek zasnivana:o)....tak fajn,schemu si vypracovala,ide sa na to!! ja som zacala c.8 a ostatne uz pojde samo...teda dufam,mam cim kontajner pred domom naplnit,ale vone si ponecham ;o)posielam Ti slniecko

Anonymný povedal(a)...

ciao, vila zo sna
neprides poupratovat aj ku mne?
v kratkej suknicke, odvaznom sexi tricku a s takyyymto zaaapalom :))

Jasper povedal(a)...

Ako to moja mama hovorieva?

"Ty, Jasper, sa len vela usmievaj, tebe to sekne. A starsi chlapi, s mimickymi vraskami od usmievania sa, su najsexi."

.... to iste plati o zenach.

Tak ked budes upratovat, sa usmej. Ta dojdem niekedy poskrabkat ;)

Zasnívaná povedal(a)...

motylik: tie body su velmi dolezite pri upratovani ;)

lizardik: nenecham, tomu ver, ze nenecham ;)stacilo ;)

germa: ano ano, veru sa blizi...tesim sa nan ;)

Zasnívaná povedal(a)...

pralinka: ahoj sladkost ;)niekde treba zacat a poradie shemy netreba presne dodrzat, ale treba si vzdy odfajknut bod, ktory je splneny, aby sa na niektory nezabudlo. ja ti posielam bozk od vily, pre stastie :)

yoss: hehe a ty budes sediet a pozerat sa? ;) myslim,ze tento druh upratovania si musi urobit kazdy sam...ale pomoct ti mozem ;)

jasper: prid prid ;) usmievam :)

April povedal(a)...

Germa: Ano, April!!! ;)))

Vila: Ty mas pod postelou duchov? Cim si prosim ta umyvala tie okna, ked mas taketo haluze? ;)

Zasnívaná povedal(a)...

April: ty len na ten fet myslis ;) to bola METAFORA :D

-- kamikatze -- povedal(a)...

:)) ja som hlavne za 8. a 9. mozno nie v tomto poradi, niekedy aj ta kocovina dobre padne ;)

Zasnívaná povedal(a)...

kamikatze: heh, no, ano, ale ked sa to s tymi kocovinami prehana....tak....potom sa nedostatok energie a privela bolehlavov prejavuje v hysterickych reakciach :))

GaMa.d7 povedal(a)...

vyhodit stare nepotrebne veci, ktore kliestovito prirastli k srdcu? to chce odvahu... drzim palce ;-)

Zasnívaná povedal(a)...

Gama.d7:odvahu a pevnu volu...niekedy to chvilku trva... ale tusim sa mi dari...krok za krokom.