nedeľa, mája 6

Rozfúkaní

Takých ako ty stretávam v poslednom čase až príliš bežne a niekedy sa pýtam: „Stvorili vás cez kopirák a potom rozfúkali do sveta?“

Si jednoducho najlepší, najkrajší, najmúdrejší, najúspešnejší a najoriginálnejší.
Aspoň to o sebe tvrdíš. A niekedy dokonca budíš dojem, že tomu aj veríš. Ver tomu aj naďalej. Nech sa páči. Egomasturbácia ťa povzbudí.
Máš všetkých rád.
Aspoň sa tak tváriš. Je to tak jednoduchšie. Si bezodná studnica lichôtok. Dôveryhodné sú len na pár chvíľ.
Všetci majú radi teba.
To by si chcel. Tí, čo s tebou nesúhlasia, sú predsa tupci. Ale usmievaš sa na nich a za chrbtom ich označuješ za debilov (prípadne použiješ vhodný vulgarizmus) neuvedomujúc si, že tento svet je príliš malý na to, aby sa informácie nešírili rýchlejšie, než svetlo a potom si strašne prekvapený, keď ťa niekto pri ďalšom stretnutí opľuje.

Nerobíš chyby, ty nie.
A ak nejakú spravíš, tak to nepriznáš. Sebe a tobôž nie iným.
Za vlastné nešťastie môžu všetci ostatní, len ty nie.
Obetný baránok sa vždy nájde.
Chceš, aby ťa vypočuli.
Ale ty sám si hluchý.
Problémy ignoruješ.
Na čo sa nimi zaoberať? Zmiznú predsa samé od seba. Puf! Chce ich prebrať druhá strana? Povieš: „Nerieš.“ A zložíš, zdrhneš, ozveš sa až keď odídu do relatívneho zabudnutia.


Rád v druhých vzbudzuješ pocit viny.
To aby si odpútal pozornosť od toho, že zistili, čo si zač.
Často sa tváriš, že nechápeš.
A dosť často skutočne nechápeš. (Za to, že si jednoduchší, fakt nemôžeš, chúďatko. Som to ja ale mrcha.) A keď nechápeš, hráš sa na to, že nechápu oni.

Si vnímavý a citlivý.
Len nerozumieš ničomu a hlavne tomu, prečo si stále sám.

„Nie,“ pre teba nie je odpoveď.
Veď ty zmeníš ich názor, donútiš ich chcieť to, čo ty im chceš dať. A tie, čo predsa len nechcú sú potvorské bezohľadné kurvy. Odkopli ťa, odhodili ako kus použitej handry.
Bolo ti ublížené.
A teraz neuveriteľne trpíš a zaslúžiš si ľútosť a hýčkanie a máš právo na pomstu prevedenú na celom ženskom pokolení. Rozprávaš srdcervúci príbeh svojho posraného života na počkanie. Nejaká empatická sprostá krava sa na to vždy nachytá a na pár chvíľ ti to zožerie aj s navijakom, nie?
Napríklad ja. A za to si môžem sama, tak sa tým netráp, okej? Zabudni. Ideš ďalej, k ďalšej.

30 komentárov:

Anonymný povedal(a)...

Uff...

az mi mraz prebehol po chrbte... musim sa priznat ze sa v tom trochu vidim... trochu dost? neviem... heh nemam zo seba moc dobry pocit...

Anonymný povedal(a)...

takeho som nastastie blizko seba nemala...

revo povedal(a)...

tlamere, ty si moc dobra a cista dusa.. preto sa v tom vidis..

ten, kto sa v tom ma vidiet, by sa v tom v zivote nevidel..

ani som nevedel, ze vila ma ted v okoli takych zlych ludi.. ocikat ich :)

Zasnívaná povedal(a)...

tlamer: myslim,ze revo to vystihol. keby si bol taky, tak by si sa v tom nenasiel. takze je vsetko v poriadku.

arwen: kazdy mame ine neprijemnosti okolo seba.

revo: mala som takych v mojom okoli vzdy...aspon jedneho. pritahujem ich a mozem si za to sama. ale to nevadi. uz ich poznam. viem, co od nich mam a nemam cakat. a potom su este taki ludia v mojom okoli, ktori su presny opak toho, co som popisala. a o to viac ich mam rada.

Anonymný povedal(a)...

prečo niektorým ľuďom absolútne chýba sebareflexia a niekto jej má až príliš?

Zasnívaná povedal(a)...

veronika: asi aby bola zachovana nejaka divna rovnovaha...musim ale povedat, ze sa mi to bohvieako nepaci :(

Anonymný povedal(a)...

dôrazne protestujem proti takejto rovnováhe

Zasnívaná povedal(a)...

k tomuto protestu sa pridavam! dorazne!

germa povedal(a)...

a niektorí o sebareflexii ani netušia v tej svojej bohorovnosti

Lilith povedal(a)...

Poznala som takych, ublizili ludom ktorych som mala rada.

femma povedal(a)...

...obdivujem!

martinelle povedal(a)...

Takito chudaci sa rozsypali na milon kuskov a budu sa hladat do konca zivota, uprimne im to prajem. Je mi zle strasne zle z neho. Nich. A nas mi je luto, ze nas dokazu ovladat, aj ked len istu dobu. A my vieme urobit pre nich vsetko. Slepo, nevidome. A oni nad nicim ani nepozastavia, ziju si v symbioze so svojim prazdym vnutrom...a nepremyslaju...a presne tak ako revo povedal..nikdy sa v slovach o sebe nenajdu...nikdy...nech si ziju vo svojom plytkom vakuu...ale so seberovnymi, prosim

Jasper povedal(a)...

Strašidelné je, že to tak trocha sedí na každého z nás. Ale omnoho strašidelnejšie je, že to na niekoho sedí úplne. A najstrašidelnejšie je, že ten niekto si to asi nikdy neuvedomí - lebo ráňať je ľahšie, ako kráčať po citoch s opatrnosťou.

Zasnívaná povedal(a)...

germa: a potom nechapu, ze nie su stastni...

lilith: chodia po svete a ublizuju nam a ludom, ktorych mame radi.

femma: ak sa vily vedia cervenat, tak...:)

Zasnívaná povedal(a)...

slecna nebezpecna: my sa ich naucime rozoznat skor, nez nam stihnu vziat privela casu a energie a im nezostane nic ine, len zit so seberovnymi.

jasper: najdem sa v tom aj ja. mozno aj ty. ozno tlamer a mozno este ini. ale o nas to nie je uz len preto, lebo sa v tom dokazeme najst.

-- kamikatze -- povedal(a)...

no, mam kusok od seba jedneho takeho "nadsamca" u ktroreho sebavedomie uz davno prehrocilo tu tenku liniu a prehuplo sa k arogancii...

mozno by mu aj dosla ze sa sprava jek debil, keby nerozmyslal vtakom.

a vies co je tragicke? zi takymto sa to malokto odvazi povedat do oci co si o nich mysli...

martinelle povedal(a)...

normalne som si niektore pasaze opisala a skomponovala do smsky lebo sa tak nesmierne presne a vystihujuco JEHO pardon jeho tykaju, a tak rozmyslam, odoslem, neodoslem, odoslem, neodoslem...

martinelle povedal(a)...

rozmyslam preto, lebo jedneho sa bojim, ze to bude opat zbytocne, ze to opat nepochopi a pretoci...primitivne, ale tak svojsky, ako to taki vedia a nakoniec este bude mat zo seba dobry pocit, ze ved on je chudacik...dilemma

Zasnívaná povedal(a)...

slecna: neviem. to musis citit. ale ja ked som prisla do podobnych situacii a dotycnym to nejakym sposobom povedala, napisala...tak sa mi neuveritelne ulavilo :)

kamikatze: nepovieme im to casto preto, lebo sme zvyknuti na to, ze vsetko, co povieme bude zneuzite proti nam...

Zasnívaná povedal(a)...

slecna: rozumiem ti a je pravdepodobne, ze sa bude citit ublizeny, resp. sa tak bude tvarit...ale ver tomu, ze mu to niekde v hlave hlodat bude...a ked sa nad tym poriadne nezamysli teraz...neskor pravdepodobne ano. niektorym to fakt pomalsie trva :)

martinelle povedal(a)...

asi odoslem, aj ked som sprosta asi fakt, budem citit, aj napriek vsetkemu, ako po mne po tom vsetkom posliapal raz a ked uz som sa oprasila a vstala tak este si po mne poskakal...aj napriek tomu rozmyslam...neviem akosi ublizovat...chore, uplne nelogickee, aj tak odoslem...musim sa naucit odplacat...

martinelle povedal(a)...

co ma ale v tom brzdi? ved si to zasluzi, teda by si zasluzil este viac, toto je len odvar...a este sa aj musim samousviedcat...ach jaj

Zasnívaná povedal(a)...

slecna: ublizis tym,ze povies, co si myslis? je to sice mozne, ale niektori ludia potrebuju preplesk, ja so ich sama par dostala a som za ne vdacna. ak chces, napis mi na mail, napisem ti viac.

martinelle povedal(a)...

ja sa tu neviem vymotat a najst tvoj mail:(

Zasnívaná povedal(a)...

zasnivana@gmail.com

je v profile :)

Aimee povedal(a)...

"... Rozprávaš srdcervúci príbeh svojho posraného života na počkanie. Nejaká empatická sprostá krava sa na to vždy nachytá a na pár chvíľ ti to zožerie aj s navijakom..."

Zvlastny je ten zivot. Preco tato veta sedi na tolke z nas? Je chyba v muzoch??? Je chyba v zenach???? Neviem...

Disposable povedal(a)...

.. da sa v tom najst spravanie kazdeho jedneho muza v mensom ci vo vacsom ... ale aj zien ...fakt otazka kto si to uvedomi a kto nie ...

ale v kom je chyba ? :) mne to pride obcas zvratene ze sa slovam gestam prisudzuje tolka vaha ... neviem co vyviedol dotycny, ale zasnivana je zranena, sklamana ci nastvata ( proste cokolvek ). proste sa jej to dotklo... ublizilo jej to ...
... ale preco sa jej dotklo spravanie isteho chlapa ? mozno je vztahovacna ... mozno chlap fakt prekrocil hranice ...

neviem .. ale jednoduchsie bude - bud si ich nepustat k telu, a genericky predpokladat ze kazdy muz je blbec , alebo byt tolerantny... proste je aky je .. pokial sa ma to bytostne nedotyka a neohrozuje mna a moje socialne okolie mam v prdeli a ked mi nevyhovuje tak ho mam v <> ...

proste ludia su aki su ( ci uz zeny ci muzi ) ... vzrusovat sa nad tym ze niekto mi charakterovo nevyhovuje nepomoha ...

Zasnívaná povedal(a)...

aimee: ja neviem, ci je to vobec niecia chyba :) ale niekedy sa na seba pekne hnevam za to, ze neviem byt kruta a neposlat ich rovno kade lahsie.

disposable: nemyslim,ze kazdy chlap je taky. celkovo nemyslim,ze je to take tragicke...ale takychto typov som stretla v poslednom case niekolko a hnevam sa na seba, ze som empaticka krava, ktora dokaze odpustit aj citove vydieranie a celkovo cielenu vypocivtavu hru na city.

nie som ani tak velmi ranena, post nie je o jednom konkretnom cloveku, ktory ublizil mne, je to o niekom, kto mozno ublizil mne a potom o niekom dalsom, kto ublizil niekomu mne blizkemu a potom o niekom dalsom, kto ublizil niekomu inemu. vsetci prekrocili hranice. a moj problem v tychto pripadoch nebol nedostatok tolerancie, ale jej prebytok az kym som sa nespamatala, o co vlastne ide.

ja som naivna vila. niekedy... a niekedy by som sa za to najradsej vyfackala. ale zasa urcite by som nechcela byt zatrpknuta bosorka, ktora vidi v kazdom potencialneho nepriatela...to nie :)

Disposable povedal(a)...

kruci tieto komenty su skoro take dlhe ako post ;)

lizardik povedal(a)...

ja som sa v tom teda dosť našiel, napr. v týchto častiach:
- Si jednoducho najlepší, najkrajší, najmúdrejší, najúspešnejší a najoriginálnejší,
- Máš všetkých rád. (skoro všetkých :-))
- Si bezodná studnica lichôtok
- Všetci majú radi teba (skoro všetci)
- Nerobíš chyby
- a tak ďalej, ale najmä:
- masturbácia ťa povzbudí :-D

prajem pekný deň :-D