utorok, januára 2

Intuícia

Milovala som ho. Dôverovala som mu. Úplne. Bola to chyba.

Prišli Vianoce. Na pár dní som musela opustiť naše spoločné hniezdočko a navštíviť rodinu. On strávil so svojimi rodičmi Štedrý večer. Na Štefana mal prísť za mnou. Aj prišiel. Bohatší o jedno telefónne číslo. Kamarátka. Spoznal ju, keď sa počas mojej neprítomnosti nudil a brázdil vody webových chatov. Čísla si vymenili, lebo jej mal pomôcť s hľadaním práce v hlavnom meste. Už vtedy, keď som sa to dozvedela, cítila som akési zovretie okolo srdiečka. Odohnala som ho. Nebudem predsa žiarlivá ženská. Keď povedal, že o nič nejde, tak o nič nejde.

V zime trávil stále viac času v práci. Ja vlastne tiež, okrem toho som sa ešte učila na skúšky a snažila sa dokončiť zariaďovanie bytu. On sa domov vracal neskoro v noci, a keď som ja odchádzala, ešte spal. Míňali sme sa. Víkendy sme trávili spolu. Ak sa to tak dá nazvať. Chcela som mu vynahradiť celý týždeň, ale on bol stále unavený. Rástol vo mne nepopísateľný strach a z jeho strany ma mrazil čudný chlad.

Začali chodiť smsky. Nepátrala som sa, kto píše, povedal mi to sám a ešte sa ospravedlňoval: "Veď ja nemôžem za to, že mi vypisuje, okrem toho, má frajera." Čo som mu na to mala povedať? Ako som mu mala vysvetliť, že dievča má teda sobotňajšie noci tráviť s tým svojím a toho môjho nechať mne?

Dusila som v sebe predtuchu. Nechcela som si pripustiť, že by mi intuícia našepkávala krutú pravdu.

V jeden večer musel odísť do práce, predtým sedel za počítačom. Povedal: "Píšem si s tou kamoškou, veď keď chceš, pokecaj s ňou." Bolo mi to nejako proti srsti, ale bola som zvedavá, čo je zač. Písalo sa s ňou celkom dobre, tvárila sa, ako keby sme boli najlepšie kamarátky,ale stále som mala zvláštny pocit, že na mňa niečo hrá. Stále mi dávala akési čudné rady a došlo mi, že miláčik sa jej asi zdôveruje s tým, aké máme problémy. Popravde som o niektorých ani netušila. Uznávam, bola som zažraná do povinností, mala som si viac všímať, ale aj tak som nerozumela, prečo to rieši s ňou a nie so mnou.

V ten semester sa mi veľmi nedarilo, už dvakrát som opakovala jednu skúšku, nevedela som, kam skôr skočiť. Deň pred posledným možným termínom mi povedal: "Neviem, či ťa ešte milujem." Prekvapilo ma to, na pár chvíľ som nemohla nabrať dych, aj keď som to tušila. Rozprávali sme sa o tom hodiny. Pýtala som sa ho, čo ho trápi, čo mu vadí, kde robíme chyby. Na žiadnu otázku konkrétne neodpovedal. Nespomenul ju. Skončil to tým, že to je asi len tým ťažkým obdobím, keď skončia skúšky a jemu hektické dni v práci, všetko bude ako predtým. Večer sme sa milovali a moje vnútro krvácalo.

Bolo to nádherné a strašné zároveň. Srdce mi pukalo, keď ma hladkal po krku a prechádzal nižšie. Cítila som, že ho strácam. Premohla ma bezmocnosť. Vpíjala som sa do jeho pier, chcela som sa do zásoby nabažiť jeho chuti a vône. Dotkla som sa každého miestečka jeho tela najprv rukami, potom perami. Chcela som si do končekov prstov vryť jeho teplo, do dlaní každý jeho nádych a výdych. Chcela som si navždy zapamatať ten pocit, keď ma napĺňal. Moje prsty sa zabárali do jeho vlasov a ramien, moje stehná obopínali jeho panvu v zúfalom kŕči. Chcela som, aby to trvalo večne, aby som ho nikdy nemusela pustiť. Pri orgazme som ho cítila tak blízko a predsa bol tak strašne ďaleko. Potom zaspal a ja som celú noc preplakala počúvajúc jeho pokojný pravidelný dych.



Bola som plná protichodných pocitov, keď sa ma dotýkal presne tak, ako som to mala najradšej. Cítila som z toho akúsi mechaniku, deficit citu. Chcela som dúfať, že má pravdu, a že toto je len povinná kríza, ktorú by sme museli skôr či neskôr prekonať, ale vedela som, že klamem samu seba.

O pár dní som sa zbalila a odišla. Prosil ma, aby som nešla. Musela som. Tesne predtým než som vypla počítač, po tom, čo som vyhľadala kontakt na sťahovaciu službu, prišiel mail. Od nej. Vraj jej je ľúto, ako to dopadlo, a že som fajn kočka, ale že ona vie lepšie ako ja, o čom to je. Že vie, čo on potrebuje, aj keď sa s ním ešte nestretla. Že ona by sa mu venovala stále. Že ona by robila všetko lepšie. Že vie, v čom robím chyby, a že on za to nemôže, ale ja. A že či by mi vadilo, keby s ním teraz chodila ona, a či by sme mohli byť kamošky.

Nevládala som ani odpovedať. Nevedela soom, či sa mám rehotať, alebo plakať. Mala som jej vysvetľovať, že v svojich sedemnástich rokoch, takmer bez skúseností nemá ani potuchu o mojom živote, a že môj súhlas veru nepotrebuje? Kamarátstvo? To snáď nie. Neviem, či bolo horšie to, že som to tušila možno ešte skôr než sa niečo vôbec stalo, alebo to, že to on zapieral, ale tá moja hnusná predtucha sa predsa len naplnila. Krútiac hlavou s hruďou plnou bolesti a sklamania som za sebou zabuchla dvere.

Dlho som ho nevidela. Oplakala som ho. Snažila som sa ho nenávidieť. Aby bolo jednoduchšie zabudnúť. Stretli sme sa asi o rok. Už to ako tak prebolelo. Sedeli sme pri pohári Irsai Oliver a on rozprával. Ako ho oklamala, ako ho zničila psychicky aj finančne. Ako si to zaslúžil, ako existuje nejaká rovnováha a ako ho mrzí, čo mi urobil, ale vrátilo sa mu to. Nehovorila som nič, len mi tiekli slzy. Zmývali dávnu bolesť. Vzal moju tvár do dlaní a palcami mi nežne prechádzal po slaných cestičkách, ktoré vytvorili na mojich lícach. "Odpusť mi, prosím. Viem, že budeš šťastná," povedal, a uzatvoril týmito slovami jednu kapitolu môjho života.

Odpustila som a viem, že budem šťastná. A učím sa lepšie načúvať intuícií. Viem, že keby som vtedy načúvala, asi by som nič nezmenila, ale možno mi niekedy pomôže predísť tým najväčším sklamaniam už len tým, že ma na ne pripraví.

7 komentárov:

Pustovníčka povedal(a)...

...Ani nevies, ako ti rozumiem :-(

sas povedal(a)...

Smutne! Ale ja sa vzdy snazim vsetko rozoberat, pochopit, preco sa nieco stalo..tak prepac, ty si uvolnila pozície len kvoli mailu dakej hlupane? On ta prosil,aby si nesla a ty si odisla napriek tomu, ze si ho tak milovala? Fakt to mohla byt obycajna kriza a ty si len odisla. Hrdo. Viem,je to blbe ze vôbec sa pozastavil u konkurencie, ale situaciu si mala v rukach ty, nie? ano, treba dat na intuiciu... hoci nam mnohokrat tvrdia, ze to je babsky zvast, ze intuicia je prekryta uz nanosmi cojaviemcoho... treba jej verit..
Ja som tiez odpustila, ale som nezabudla...a nech sa opovazi este niekedy mi ublizit!
Ak si smutna a zranena, tento blog ti pomoze...tym, ze budes pisat...dostanes zo seba von ten hnus a bôl. A tu su taki super ludia...nemozem ich menovat,aby som nebola akoze "ritopchac" s prepacenim za vyraz, ale ved sama zistis..a tie pekne veci, ktore napisali... bude sa ti zdat, ako keby to bolo napisane prave pre teba..a plač, dostan to zo seba. Keby si chcela vediet, co si precitat, kto pise take krasne basne, ze pri nich sa ti rozdrnci vnutro a ty zo seba vyplavis ten smutok... povedz.. alebo aj sama najdi.. :) pa

dievčatko s dáždnikom povedal(a)...

je to zvláštne, chvíľami akoby som čítala v sebe...

Zasnívaná povedal(a)...

mozno sme to zazili viacere,preto mate pocit, ze mi rozumiete. a asi aj skutocne rozumiete :) vdaka.

sasanka: ja som odisla az vtedy,ked som naozaj citila, ze uz ma nelubi. inak by som nemohla. ale on zasa nebol dostatocne silny na to, aby si priznal, ze uz to skoncilo. preto som ten razny a pre mna o to bolestivejsi krok musela urobit sama. dnes uz je to prec. sem tam mi zavola, aby mi povedal, aka som pre neho vynimocna. a ja sa nehnevam a robi mi to dobre. ani na nu sa nehnevam. bola mlada a hlupa. tak ako sme kedysi boli my vsetky. :) najdem, a nasla som to, co mi pomohlo...ale dakujem aj tak :)))

lizardik povedal(a)...

intuícia je sviňa, poznám, štyri roky som sa tváril, že ju nepočujem, ale nakoniec som predsa len musel, pretože začala rozprávať skrz moju najdrahšiu mne najmilšiu osobu, a to už sa potlačiť nedala,
niektoré veci jednoducho sú, aj napriek tomu, že sa tvárime, že neexistujú, aj napriek tomu, že si zatvárame oči, aby sme nevideli to, čo je až príliš zrejmé, hmatateľné a kruté

Úplne iná povedal(a)...

To cloveka nastve... Ze pokus nebranit druhemu v stasti, ze ten najlepsi umysel nakoniec ublizil. Ja uz som v postromantickom veku, kedy si z nejakych uletov a nalad muza nerobim tazku hlavu. Predsa len, su to chlapi a okrem dobrodruzstva a adrenalinu miluju este jednu vec, a tou je vlastne pohodlie a klud. A k tomu sa radi vracaju.
Skoda lasky, a prajem ti inu, krajsiu, veeeeelku.

Anonymný povedal(a)...

Intuciciu som pocuvala az donedavna..zazila som daco podobne...citila som ze vsetko je poslednykrat...Je to nas vnutorny vodca a treba ho pocuvat.