piatok, januára 19

Zrelá na útek


Hlavné mesto mi začína byť pritesné.
Či skôr ja si začínam byť pritesná.
Nevládzem.
Koža mi je malá, mám pocit, že ma každú chvíľku roztrhne.
Od sebaľútosti.

Neviem kam a ako ďalej. Neviem s kým a prečo vlastne. Najradšej by som zdrhla. Už zasa. Preč. Ďaleko. Tam, kde ma nikto nepozná. Chcem sa túlať po uliciach, ktorých mená nie sú podstatné. Stretávať tváre, usmiate, nahnevané, premýšľajúce, ale hlavne neznáme.

Nájdem tam seba alebo nájdem niekoho? Chcem nájsť? Čo vlastne? Koho?

Neriešiť.
Nepremýšľať. Hlavne nepremýšľať.
Necítiť nič a k nikomu.
Netúžiť.
Nehanbiť sa.
Len tak byť.
Nebáť sa nikoho a ničoho.
Robiť všetko bez rozmyslu a kašlať na to, čo bude ráno.

Utiecť od duchov minulosti, ktorí na mňa z času na čas vyskočia spoza rohu, keď je to najmenej vhodné. Neukážu sa vtedy, keď sa cítim silná tak, že ma nikto a nič nerozhodí. Nie, oni to tak nerobia. Zaskočia ma nepripravenú, obnaženú, zraniteľnú. A prichádzajú v skupinkách. Nie každý zvlášť, aby som sa s nimi mohla pobiť a ten zápas vyhrať s nadhľadom, prípadne to uhrať na remízu a odísť so cťou. Zlomia ma, opľujú a tým ma potupia. Neznášam sa, keď som slabá.

Utekám pred nimi, alebo sama pred sebou? Od seba?
Potrebujem vypadnúť, alebo len studenú sprchu?
Prefackať, nech sa spamätám, alebo pritúliť, nech sa upokojím?
Ktovie. Možno najprv jedno a vzápätí druhé.

Cítim poníženie, keď sa mi chce plakať. Chcú ma príjemnú, veselú, silnú, upokojujúcu, rozosmievaciu, oporu, čarovnú vílu, ktorá vyrieši ich problémy a nemá vlastné. Takú ma poznajú. Iná ich privádzam do rozpakov. Otravuje ich počúvať. Sľubujem, už nebudem chcieť pohladenie, tužiť po pochopení. Prepáčte, že som obťažovala. To moje tu pre vás ale bude. Ale až sa vrátim. K sebe.

27 komentárov:

Anonymný povedal(a)...

Preboha, nenechaj zo seba urobiť nafukovaciu Anču! Ak ťa chcú, ak im je dobre v tvojej prítomnosti, tak ťa musia brať aj v slabých chvíľkach, inakšie si nezaslúžia ocitnúť sa v tvojej blízkosti....

ostrovanka povedal(a)...

toto poznam> Chcú ma príjemnú, veselú, silnú, upokojujúcu, rozosmievaciu, oporu, čarovnú vílu, ktorá vyrieši ich problémy a nemá vlastné. ná ich privádzam do rozpakov. Otravuje ich počúvať.

vila, najdi takeho, kto ta bude pocuvat, kazdy z nas ma pravo na slabost, no najma moze tuzit po objati bez toho, aby sa preto citil slaby...

Zasnívaná povedal(a)...

germa: hm, pekne si to popisala. nafukovacia anca. to sedi. mozno si len ja myslim, ze ma nemaju radi v slabych chvilkach. resp. spravaju sa tak...a v tych slabych chvilkach to mozno vidim ciernejsie, nez to v skutocnosti je...a mozno nie.

ostrovanka: mam na nu pravo, ale nemam ju rada. a nerada sa citim, ze niekoho obtazujem. aj ked neviem, preco sa tak citim. ved mna to tiez neobtazuje... som divna.

Unknown povedal(a)...

Aha depka.
Viac spi. Resetuj sa len s dobrými a lepšími kamarátmi. Nerieš sa, ani iných. Maj všetko v péčku.

Zasnívaná povedal(a)...

niekedy prichadzaju nepozvani hostia a reset v prijemnej spolocnosti sa zmeni na...katastrofu a z nej prameniacu vlnu sebalutosti ;)
jasne, neriesim, mam v pecku....juchu ;)

MorningDew povedal(a)...

...nechaj plynúť čas a príde po čom túžiš...

Zasnívaná povedal(a)...

ja mu nebranim...v plynuti... len niekedy nado mnou vyhrava.

April povedal(a)...

Ako by som svoje slova citala.
Pls, napis nieco intenzivne optimisticke, lebo takto sa nad tym vsetky zamyslame a padame do depresii. Teda aspon ja.

Zasnívaná povedal(a)...

april: ale toto nie je vesely blog. zatial ;) nedame depke sancu. a ked nas dostane, tak si ju vychutname, aby uz nabuduce sancu nemala. alebo ju utopime...

dievčatko s dáždnikom povedal(a)...

zamýšľame...

motýľ povedal(a)...

len sa depke nepoddaj, si sikovna, mila, proste naj! a zasluzis si to najlepsie, tak si na to pockaj :)

Zasnívaná povedal(a)...

motylik: ty ma tusim dobre poznas ;)) vdaka. potrebovala som depku odpisat...doslova :)

sas povedal(a)...

"duchovia minulosti" alebo duchovia
"depkoproducenti" vzdy prichádzajú v tých najmenej vhodných chvíľach, aby sa na nás vybúrili,zarajtovali si, aby nás stlačili čo najhlbšie.
Vtedy dosť ťažko radiť sebe samému, potrebujeme niekoho, niečo alebo dáku barličku, aby sme to zvládali.
Aj spánok pomáha, aj nové topánky alebo parfum ci nove sminky :)

Anonymný povedal(a)...

take pocity su velmi intimne, ostavas v nich naha...ked ta niekto rad len oblecenu v pestrych farbach, nech okukne vyklady s pestrooblecenymi figurinami...
ked mne priatelia ukazu aj tuto tvar, zblizuje nas to...je to intimne...nahe...ani ja sa uz potom 'nehanbim'...vidis, ja ta 'nazivo' nevidam casto a predsa viem, ze si vila...neviem ci sa prave smejes a si v 'reprezentativnej forme' alebo sedis sama a mas tmavsie farby, stale si rovnaka, taka ty...tak sa netrap a vsetky pocity si straz, su tvoje a nieco ti sepkaju...su trpezlive, kym zapocujes co naozaj sepkaju...potom budes zas slobodna...

maxim povedal(a)...

Snívalka, život je neustála sionusoida..teraz sa na tom tobogáne rútiš dole, tak sa z toho vykrič, lebo o chvíľu bude ten pomyselný vozíček stúpať...a to si treba vychutnať....

Zasnívaná povedal(a)...

sasanka: alebo dobry reset s anjelom a nocny rozhovor po michlaskou branou s kebabom v ruke...

myshicka: dakujem za tvoje slova. viem, aj ja beriem obnazenie kamarata ako zblizenie. ale ked sa mam obnazit ja...citim sa potom tak, ze obtazujem...a to ja robim nerada...

max: viem...ano, este aj horoskop, ktoremu sice neverim, ale..co ak, tvrdi, ze teraz som na uplnom dne, a v nasledujucom obdobi zacnem pomaly stupat ;)

pluto povedal(a)...

nikam neutekaj dievca zlate, pred sebou aj tak neujdes ani pred svojimi duchmi. onedlho bude inak :)

swarovski povedal(a)...

no, ja som pocul, ze uz je fajn :)
niekedy je lepsie prist "po funuse"...

Zasnívaná povedal(a)...

pluto: utek moze byt dobry na ziskanie odstupu a nadhladu...

swarovski: ano, niekedy je to lepsie. pre toho, kto meska ;) ano, uz je fajn.

Daily Whinger povedal(a)...

utekat niekam nema ziadny zmysel. ver mi. vidim, ze aj ty potrebujes leto. napiseme jeziskovi?

Zasnívaná povedal(a)...

mne by stacila jar :) vily maju rady jar. napisat jeziskovi? a nemozem napisat tebe? :))

Daily Whinger povedal(a)...

Samozrejme mozes. Hram s Jeziskom kazdu sobotu marias, tak mu budem tlmocit co treba.

Jar nemame, tak nedodame. Leto mame, dodame.

Zasnívaná povedal(a)...

DW: jezisko je hazardny hrac? to su mi vecicky ;) ok, takze spisem objednavku a poslem ti ju. uspokojim sa aj s letom. len ci ten moj postovy holub doleti az down under ;)

Daily Whinger povedal(a)...

predpokladam, ze jezisko hra len tak rekreacne, pretoze aj tak vie, kto ma ake karty... kazdopadne, sobota fuc a zoznam nebol, tak mozno buduci tyzden ;)

Zasnívaná povedal(a)...

holub protestuje, ze nema adresu :D vratil sa vycerpany, skoro ho zozrali v indii, ale zvladol to...a potom ma sprdol, ze "ty krava, adresa: down under je nepostacujuca, vies kolko je tam takych, co hravaju s jeziskom rekreacne marias? ";)

Daily Whinger povedal(a)...

v sobotu nas je len par... email mam na blogu ;-)

Anonymný povedal(a)...

z casu na cas trpievam podobnou diagnozou. zakazdym vyhovuje naplast v inej forme. obvykle si len potrebujem oddychnut od celeho sveta a tak pred nim surovo uteciem. ale potom sa don zas vratim, lebo tam inde je realita prilis nudna.